CRONICĂ- nici nu vă imaginați despre ce anume. Matei dragă, îți scriu aici: câți ani ai tu de fotbal, atâția am eu de școală.


Mă amuz de ceva timp în domeniul ăsta (veți afla care anume), încât, văzând atât de multe lucruri, am hotărât, alături de câteva doze de RedBull și câteva țigarete, să vă povestesc.

Sunteți invitat sau angajat la nuntă. Nu e important care dintre cele două, deși, de cele mai multe ori, angajații se distrează mai mult la o nuntă. Nu au nevoie de  motive pentru care să fie superficiali, sunt plătiți, nu dau darul și nici nu trebuie să fie „țiplă” pentru vecinul de la masa alăturată. Trecem peste.
Acum o seară, am luat parte la o nuntă. Mă amuză subiectul, încât îmi aprind o țigară. După ce termini a conduce fiecare invitat la masă, ai de ales: rămâi să petreci cu barmanii la o nuntă de care n-ai habar ori pleci acasă. Mă abat de la intrigă. Rămân cu barmanii.

De la ora 11:00 începe petrecerea. Fără să sesizez, iau parte la o nuntă cu invitați „speciali”, din lumea fotbalului. Dacă un sportiv nu trebuie să consume alcool ( și altele . . . . ) pentru a atinge performanța, atunci deduc de ce fotbalul românesc nu are parte de ea: pentru că sportivii noștri, idoli ai adolescenților și tinerilor care doresc să ajungă viitori fotbaliști, consumă mai mult alcool decât enoriașii pește, atunci când se dă dezlegare la pește. Nu dau nume, deși melodia de deschidere a nunții sună a imnul dinamoviștilor, în ciuda steliștilor de față ( e ironic, dar e o ironie suculentă ).
Shot după shot, era un vers. Shot după shot beau și sportivii noștri. Evanghelia după Matei s-a scris greșit, pentru că Matei al nostru din povestea de față, nu e erou și nici Romeo. E un băiat care a descoperit alcoolul și al cărui orgoliu a fost ruinat agresiv în fața tovarășilor de „balon”. Îngâmfatul Matei mi se adresează: „Ai văzut ce fel m-am mișcat pe ring?”, răspunsul vine prompt: „Matei dragă, nu. Nu te vezi pe ring.” ( la un metru și puțin ). Matei este surprins și tace, în timp ce toți amicii lui râd cu zgomot și toată lumea se amuză toată seara pe tema asta, iar felicitările le primește 29decembrie. Matei dragă, îți scriu aici: câți ani ai tu de fotbal, atâția am eu de școală. Poate chiar mai mult. K.O. , Matei.

Termin subcapitolul ăsta. Pentru întrebări suplimentare, ( dacă le veți adresa, vă veți amuza mai mult ), aveți mail-ul.

Despre bărbații însoțiți la nuntă de sora lor ochelaristă și prietena sexy. Dilema? De care dintre ele să ai grijă, în timp ce amândouă fac întrecere în care să bea mai mult? Tu când mai ai timp să te distrezi, dacă bei doar apă minerală și pe sub mâna barmanului un aperol spritz? Dragii mei, niciodată să nu mergeți cu sora și prietena la un eveniment. Mai bine mergeți singur și dacă sunteți și inteligenți și nu doar fotbaliști, nu sfârșiți ca Matei.

Despre nevestele și iubitele de fotbaliști, un singur lucru și concis: după ce folosiți toaleta, trageți apa. Și spălați-vă pe mânuțe înainte de a vă da cu ruj și a vă face poze pe fotoliul de la intrare în salon ( e o nuntă, nu sunteți la club ). Și sfat: în loc să pierdeți timpul cu selfie-uri și fotografii „perfecte”, mai bine vă supravegheați soții/ iubiții, care în timpul ăsta, adaugă contacte noi.

Despre cum nunțile de români au devenit nunți de țigani, sub eticheta diversității culturale. Aveți band la nuntă, muzică bună și după trei ore, chemați țigănci să vă danseze. Bine, în timpul acesta, ciocnesc shot-uri cu sportivii noștri. Sunetul shot-urilor laolaltă sună mai bine decât muzica țigănească.

Cronica de față ar putea fi cuprinsă într-o carte. Dar mă opresc. Esențialul a fost punctat. Concluzia, vă aparține.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Sub arcadele de fluturi

Au innebunit salcamii